Nakręcamy do działania!

Od sprzedaży wysyłkowej do sklepu internetowego!

Opowieść o Jula i sprzedaży wysłkowej to prawdziwa historia sukcesu. Wszystko zaczęło się w gospodarstwie Jultorp, położonym nieopodal Vara, w regionie Västergötland, gdy Lars-Göran i Irene Blank założyli firmę Jula Industri AB produkującą łuparki do drewna. Zapotrzebowanie było tak duże, że wkrótce firma zaczęła wysyłać akcesoria i części zamienne do klientów. Taki był początek sprzedaży wysyłkowej w Jula.

Wkrótce asortyment poszerzono o nowe maszyny, narzędzia i urządzenia przeznaczone do użytku w leśnictwie i rolnictwie. Produkty zebrano w katalogu, który wysyłano pocztą do klientów.

Sprzedaż wysyłkowa cieszyła się już tak dużym powodzeniem, że w 1984 roku utworzono nową spółkę Jula Postorder AB, do zarządzania tą częścią działalności. Jej wspóudziałowcem został obecny właściciel Jula, Karl-Johan Blank. Bardzo agresywna polityka cenowa zaowocowała nie tylko dużym zainteresowaniem ofertą wysyłkową, klienci przyjeżdżali również do siedziby firmy. Właściciele zrozumieli, że potrzebują dobrej lokalizacji umożliwiającej zarówno prowadzenie sprzedaży wysyłkowej, jak i tradycyjnej sprzedaży w sklepie. W 1985 roku przy drodze E20 został otwarty pierwszy market Jula. W tej samej nieruchomości mieścił się także magazyn sprzedaży wysyłkowej i biuro główne. Do końca lat 80-tych sprzedaż wysyłkowa, katalog i asortyment rozwijały się bardzo gwałtownie.

Kryzys na początku lat 90-ych przyczynił się do podjęcia decyzji o rozszerzeniu zakresu działalności firmy Jula Postorder AB. Postawiono na rozwój sieci i otwarto wiele nowych sklepów.

Po pełnej sukcesów dekadzie, na początku XXI w. firma zmieniła nazwę na Jula AB. W 2008 r. Jula rozpoczęła ekspansję w Norwegii, a w 2011 otwarła pierwszy sklep w Polsce. Wraz z rozwojem sieci sklepów malała rola sprzedaży wysyłkowej. W 2011 r. podjęto decyzję o likwidacji sprzedaży wysyłkowej, kładąc jednocześnie nacisk na rozwój sklepów, co okazało się bardzo skuteczną strategią. W ciągu pięciu lat sieć na trzech rynkach powiększyła się o 50 nowych multimarketów.

W tym czasie rosła rola sprzedaży internetowej, jednocześnie zmieniały zachowania konsumentów, również w związku z użytkowaniem smartfonów. Jula pragnie wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów stąd decyzja o uruchomieniu sprzedaży internetowej.

Sklep internetowy niemal natychmiast okazał się sukcesem, od momentu uruchomienia tysiące klientów skorzystało z okazji i zrobiło zakupy online. 1. czerwca 2017 r. otwarto sprzedaż elektroniczną dla klientów w Szwecji i Norwegii. Sprzedaż internetowa stanowi kluczowy obszar przyszłego wzrostu i ekspansji Jula. Osobą stanowiącą część historii Jula od jej samego początku jest jej obecny właściciel i prezes koncernu Karl-Johan Blank. Jest on niezwykle usatysfakcjonowany uruchomieniem sprzedaży internetowej.

- Działalność Jula wywodzi się ze sprzedaży wysyłkowej, cieszę się, że znów możemy zaoferować naszym klientom możliwość robienia zakupów z domu. Sprzedaż internetowa stwarza duże możliwości, to naturalny krok dla Jula, która stawia klienta w centrum uwagi. Serdecznie dziękuję wszystkim osobom, które pracowały nad wdrożeniem tego projektu.