• Darmowa dostawa do multimarketu
  • 30 dni na zwrot
  • 15.000 produktów do wyboru

Jak wybrać rower

Rower to doskonały środek transportu i sposób na aktywne spędzanie czasu zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci. W naszych sklepach znajdziesz wiele różnych modeli dla całej rodziny. Zastanawiasz się jak wśród nich wybrać odpowiedni rower? Zapoznaj się ze wskazówkami, które prezentujemy poniżej. Pamiętaj także o bezpieczeństwie w czasie jazdy – sprawdź jak dobrać kask i inne akcesoria rowerowe.

Rower miejski, hybrydowy czy górski? – jaki rower jest najlepszy?

Rower miejski (damka)

Klasyczny rower miejski ma obniżoną ramę, dzięki której wsiadanie i zsiadanie z jednośladu jest o wiele wygodniejsze. Jest wyposażony w koszyk i bagażnik, dlatego to idealny model dla osób dojeżdżających na rowerze do pracy, szkoły czy na zakupy. Słowem to rower doskonale sprawdzający się w codziennej jeździe po mieście.

Rower górski

Rowery górskie model Hardtail, dostępne w naszych sklepach, są przeznaczone zarówno do komfortowej jazdy po ścieżkach rowerowych,  jak i do jazdy w trudniejszym terenie, w którym trzeba pokonać przeszkody takie jak dziury czy wystające korzenie. Wszystkie modele tego typu posiadają wielobiegowe przerzutki, amortyzowany widelec przedni, opony z bieżnikiem terenowym, z wystającymi kostkami, oraz hamulce dostosowane do bardziej agresywnej jazdy.

Rower hybrydowy

To model uniwersalny, który sprawdzi się na różnym terenie: zarówno na zwykłych ścieżkach rowerowych, drogach utwardzanych, szutrowych i nieutwardzonych. Zwykle rowery tego typu mają cieńszy bieżnik i nieco przesunięte do przodu siedzisko. Dzięki swojej wszechstronności rower hybrydowy świetnie nadaje się do jazdy rekreacyjnej  czy codziennych dojazdów do pracy.

999,-
  • 21 biegów Tourney TX
  • Hamulce typu V z przodu i z tyłu
  • Rama aluminiowa
999,-
  • Elegancki i ponadczasowy model
  • Trzy biegi
  • Hamulec typu V z przodu i hamulec nożny z tyłu
899,-
  • Aluminiowa rama i amortyzowany widelec przedni
  • Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu
  • 21 biegów Shimano Tourney
699,-
  • Amortyzowany widelec przedni
  • 21 biegów Shimano Tourney TZ
  • Hamulce typu V z przodu i z tyłu
1999,-
  • Regulowany amortyzator
  • Hydrauliczne hamulce tarczowe
  • Przerzutka Shimano SLX – 30 biegów

Starannie wybrane rowery w niskich cenach

Budowa roweru – najważniejsze elementy

Rama

Obniżona rama roweru miejskiego ułatwia wygodne zsiadanie i wsiadanie, to cecha przydatna przy jeździe po mieście. Natomiast rowery z trójkątną ramą, która jest sztywniejsza i lepiej sprawdza się przy jeździe sportowej. Ramy mogą być wykonane z różnych materiałów, aluminiowe są lżejsze, natomiast stalowe często są mocniejsze. Rozmiar ram wyrażany jest w calach lub centymetrach.

Biegi

Obecnie większość rowerów jest wyposażona w przerzutki. Zgodnie z podstawowym podziałem przerzutki dzieli się na zewnętrzne i wewnętrzne. Zewnętrzne mają prostszą konstrukcję i ich serwisowanie jest łatwiejsze. Zapewniają szerszy zakres przełożeń, więc lepiej sprawdzają się na trudniejszym terenie. Przerzutki wewnętrzne, dzięki ochronie w postacie piasty, rzadziej ulegają awarii, jednak ich serwisowanie jest trudniejsze.

Hamulce

Istnieje wiele rodzajów hamulców. W rowerach do jazdy miejskiej i rekreacyjnej najpopularniejsze są hamulce nożne. Bardzo często rower jest wyposażony e w hamulec ręczny na przednie koło i hamulec nożny. W rowerach górskich stosuje się najczęściej skuteczniejsze hamulce typu V, a nawet hamulce tarczowe.

Koła

Rozmiar kół najczęściej podawany jest w calach. Rozmiar koła rowerowego zależy od rodzaju i  zastosowania jednośladu, a także od wzrostu rowerzysty. Ważne jest także dobranie odpowiedniej opony W terenie leśnym i polnym przydają się szersze opony o grubym bieżniku, natomiast na asfalcie dobrze sprawdzają się wąskie opony z niskim lub z gładkim bieżnikiem.