• Darmowa dostawa do multimarketu
  • 60 dni na zwrot
  • 15.000 produktów do wyboru

Jak zmienić koła?

Jeżeli się dobrze przygotujesz bez problemu samodzielnie poradzisz sobie z wymianą kół. Od czego zacząć?

Wyczyść felgi, oznacz opony i upewnij się, że masz pod ręką pokrowce (dzięki temu przed kolejnym sezonem szybciej zmienisz opony) i skorzystaj z naszych wskazówek, które ułatwią ci wykonanie zadania.

Oto plan wymiany opon w czterech krokach

1. Ustaw samochód na płaskim i bezpiecznym podłożu

Ustaw samochód na płaskim podłożu, zaciągnij hamulec ręczny i wrzuć bieg. Połóż coś ciężkiego za przednimi i tylnymi kołami, aby zapobiec stoczeniu się samochodu podczas podnoszenia.

2. Zdejmij koła

Umieść podnośnik pod jednym z punktów nośnych samochodu (sprawdź w instrukcji obsługi samochodu). Następnie spryskaj śruby środkiem smarującym i poczekaj chwilę, aż środek zacznie działać, zanim przystąpisz do odkręcania. Zdejmij koła, odkręcając śruby w lewo i na krzyż przy użyciu klucza udarowego/krzyżakowego.

Wskazówka! Pamiętaj, aby oznaczyć opony (np. pt = prawa tył) przed ponownym montażem.

3. Załóż nowe koła

Nasmaruj gwinty śrub smarem, np. pastą miedzianą. Wówczas nie będą szybko rdzewiały, a następna wymiana kół przebiegnie łatwiej. Przykręć śruby w prawo i na krzyż. Użyj klucza dynamometrycznego do dokręcenia śrub, jeśli nie masz pewności, jak mocno je dokręcić.

4. Kontrola bezpieczeństwa – dokręć śruby i sprawdź ciśnienie w oponach

Ostrożnie opuść samochód i dokręć wszystkie nakrętki. Dokręć je ponownie po niedługiej jeździe (50–100 km). Sprawdzaj również ciśnienie w kołach, gdyż niewłaściwe ciśnienie powoduje większe zużycie paliwa oraz nierównomierne zużycie opon.

Krok nieobowiązkowy – Czyszczenie kół

Przed odłożeniem opon do przechowywania wyczyść je, dzięki czemu nie zabrudzą garażu/schowka. Teraz koła są gotowe do przechowywania – najlepiej w suchym, chłodnym i ciemnym pomieszczeniu.

Będziesz potrzebować:

  • Funkcja udaru
  • Regulacja prędkości
  • Zmiana kierunku obrotów
199 . -
199 . -
Promocja
139 . -
Taniej o 60.-
  • Niski profil
  • Uchwyt do przenoszenia
  • Obudowa ze stali
399 . -
  • Aluminiowa obudowa
  • Niski profil
  • Podwójne tłoki
99 99
  • Lekki model
  • Uchwyt do przenoszenia
  • Obudowa ze stali
449 . -
  • Przejściówka do podnośnika
  • Udźwig 1000 kg
  • Regulacja szerokości (595–920 mm)
  • Funkcja udaru
  • Regulacja prędkości
  • Zmiana kierunku obrotów
199 . -
199 . -
799 . -
  • Najwyższa ocena w teście
  • Komplet do wymiany kół
  • Akumulator, ładowarka i walizka
12 99
  • Bieżnikowany wierzch
  • Lepsze rozłożenie siły nacisku
  • Produkt wykonany z gumy
1 199 . -
  • Unosi wysoko – 552 mm
  • Niski profil
  • Podwójne tłoki
249 . -
  • Regulowane cyfrowo ciśnienie powietrza
  • Reflektor
  • Kompaktowy kształt
  • Zmiana kierunku obrotów
  • Funkcja zwijania
699 . -
699 . -
29 99
  • Bieżnikowany wierzch
  • Produkt wykonany z gumy
  • Wytrzymałość do 3 ton
59 99
  • Nasadki w osłonce z tworzywa
  • Rodzaj stali: CrMo
24 99
  • Wskazania w psi i barach
  • Mały i poręczny
89 99
  • Miejsce na cztery koła
  • Koła ułożone są osobno
  • Przenośny
  • Zmiana kierunku obrotów
  • Funkcja zwijania
699 . -
699 . -
69 99
  • Gumowy uchwyt obracany o 360° 
  • Mocowanie 1/2" 
  • Wymiary 17/19/21/23 mm
9 99
  • Zabezpieczają opony na czas przechowywania
  • W zestawie rękawiczki z tworzywa
24 99
  • Klasyczny klucz do felg
  • Wymiary 17/19/21/23 mm
15 99
Cena za litr 159,90
  • Ochrona przy wysokich temperaturach
  • Idealna do np. śrub mocujących koła
19 99
Cena za litr 39,98
  • Wyprodukowano w Szwecji

Inne ciekawe tematy:

Jaki podnośnik wybrać?

Podnośnik to niezbędny przyrząd w garażu, który przydaje się do podnoszenia samochodu w razie potrzeby. Tylko jak wybrać podnośnik, który sprosta Twoim oczekiwaniom? W tym miejscu przedstawiamy zalety modeli z naszej oferty, dzięki czemu z łatwością wybierzesz odpowiedni podnośnik.