

Jak zmienić koła?
Jeżeli się dobrze przygotujesz bez problemu samodzielnie poradzisz sobie z wymianą kół. Od czego zacząć?
Wyczyść felgi, oznacz opony i upewnij się, że masz pod ręką pokrowce (dzięki temu przed kolejnym sezonem szybciej zmienisz opony) i skorzystaj z naszych wskazówek, które ułatwią ci wykonanie zadania.
Oto plan wymiany opon w czterech krokach

1. Ustaw samochód na płaskim i bezpiecznym podłożu
Ustaw samochód na płaskim podłożu, zaciągnij hamulec ręczny i wrzuć bieg. Połóż coś ciężkiego za przednimi i tylnymi kołami, aby zapobiec stoczeniu się samochodu podczas podnoszenia.

2. Zdejmij koła
Umieść podnośnik pod jednym z punktów nośnych samochodu (sprawdź w instrukcji obsługi samochodu). Następnie spryskaj śruby środkiem smarującym i poczekaj chwilę, aż środek zacznie działać, zanim przystąpisz do odkręcania. Zdejmij koła, odkręcając śruby w lewo i na krzyż przy użyciu klucza udarowego/krzyżakowego.
Wskazówka! Pamiętaj, aby oznaczyć opony (np. pt = prawa tył) przed ponownym montażem.

3. Załóż nowe koła
Nasmaruj gwinty śrub smarem, np. pastą miedzianą. Wówczas nie będą szybko rdzewiały, a następna wymiana kół przebiegnie łatwiej. Przykręć śruby w prawo i na krzyż. Użyj klucza dynamometrycznego do dokręcenia śrub, jeśli nie masz pewności, jak mocno je dokręcić.

4. Kontrola bezpieczeństwa – dokręć śruby i sprawdź ciśnienie w oponach
Ostrożnie opuść samochód i dokręć wszystkie nakrętki. Dokręć je ponownie po niedługiej jeździe (50–100 km). Sprawdzaj również ciśnienie w kołach, gdyż niewłaściwe ciśnienie powoduje większe zużycie paliwa oraz nierównomierne zużycie opon.

Krok nieobowiązkowy – Czyszczenie kół
Przed odłożeniem opon do przechowywania wyczyść je, dzięki czemu nie zabrudzą garażu/schowka. Teraz koła są gotowe do przechowywania – najlepiej w suchym, chłodnym i ciemnym pomieszczeniu.
Tego potrzebujesz, żeby wszystko poszło sprawnie

- Podnoszenie na wysokość aż 552 mm
- Niski profil – do 90 mm
- Podwójne tłoki – szybkie podnoszenie

- Świetny produkt – Vi Bilägare
- Duża wysokość podnoszenia i niski profil w jednym
- Podwójne tłoki – szybkie podnoszenie

- Niski profil – do 85 mm
- Stalowa obudowa i niska masa
- Uchwyt do przenoszenia

- Akumulator 4 Ah i ładowarka w zestawie
- Wysoki moment obrotowy – 350 Nm
- Oświetlenie LED

- Długa dźwignia do pompowania
- Kółka obrotowe z tyłu
- Siodło podnośnika pokryte gumą

- Waży niecałe 7 kg
- Uchwyt do przenoszenia
- Łatwy do transportowania i przechowywania

- Kompaktowa i lekka
- Oświetlenie LED
- W zestawie trzy końcówki i przewód do ładowania

- Mocny klucz udarowy
- Minikompresor z wentylem opony
- W zestawie akumulator i ładowarka

- Doskonały do przyczep kempingowych i łodzi
- Cyfrowy wyłącznik automatyczny
- Wbudowany tester akumulatorów

- Regulowane cyfrowo ciśnienie powietrza
- Reflektor
- Kompaktowy kształt

- Udźwig aż do 3 ton
- Podnoszenie do 465 mm
- Podwójne tłoki – szybkie podnoszenie

- Łatwiejsza wymiana opon
- Zapobieganie nadmiernemu dokręceniu
- Do użytku z kluczem udarowym

- Łatwiejsza wymiana opon
- Zapobieganie nadmiernemu dokręceniu
- Do użytku z kluczem udarowym

- Konstrukcja teleskopowa
- Ogumowany uchwyt
- Dwie nasadki udarowe w zestawie

- Do samochodu, roweru i motocykla
- Niewielki i praktyczny
- W zestawie baterie

- Ochrona przy wysokich temperaturach
- Idealna do np. śrub mocujących koła

- Bieżnikowany wierzch
- Lepsze rozłożenie siły nacisku
- Produkt wykonany z gumy

- Zabezpieczają opony na czas przechowywania
- W zestawie rękawiczki z tworzywa

- Kółko z blokadą
- Z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym
- Wytrzymuje obciążenie do 136 kg
Inne ciekawe tematy:


Jaki podnośnik wybrać?
Podnośnik to niezbędny przyrząd w garażu, który przydaje się do podnoszenia samochodu w razie potrzeby. Tylko jak wybrać podnośnik, który sprosta Twoim oczekiwaniom? W tym miejscu przedstawiamy zalety modeli z naszej oferty, dzięki czemu z łatwością wybierzesz odpowiedni podnośnik.