

Jak zmienić koła?
Jeżeli się dobrze przygotujesz bez problemu samodzielnie poradzisz sobie z wymianą kół. Od czego zacząć?
Wyczyść felgi, oznacz opony i upewnij się, że masz pod ręką pokrowce (dzięki temu przed kolejnym sezonem szybciej zmienisz opony) i skorzystaj z naszych wskazówek, które ułatwią ci wykonanie zadania.
Oto plan wymiany opon w czterech krokach

1. Ustaw samochód na płaskim i bezpiecznym podłożu
Ustaw samochód na płaskim podłożu, zaciągnij hamulec ręczny i wrzuć bieg. Połóż coś ciężkiego za przednimi i tylnymi kołami, aby zapobiec stoczeniu się samochodu podczas podnoszenia.

2. Zdejmij koła
Umieść podnośnik pod jednym z punktów nośnych samochodu (sprawdź w instrukcji obsługi samochodu). Następnie spryskaj śruby środkiem smarującym i poczekaj chwilę, aż środek zacznie działać, zanim przystąpisz do odkręcania. Zdejmij koła, odkręcając śruby w lewo i na krzyż przy użyciu klucza udarowego/krzyżakowego.
Wskazówka! Pamiętaj, aby oznaczyć opony (np. pt = prawa tył) przed ponownym montażem.

3. Załóż nowe koła
Nasmaruj gwinty śrub smarem, np. pastą miedzianą. Wówczas nie będą szybko rdzewiały, a następna wymiana kół przebiegnie łatwiej. Przykręć śruby w prawo i na krzyż. Użyj klucza dynamometrycznego do dokręcenia śrub, jeśli nie masz pewności, jak mocno je dokręcić.

4. Kontrola bezpieczeństwa – dokręć śruby i sprawdź ciśnienie w oponach
Ostrożnie opuść samochód i dokręć wszystkie nakrętki. Dokręć je ponownie po niedługiej jeździe (50–100 km). Sprawdzaj również ciśnienie w kołach, gdyż niewłaściwe ciśnienie powoduje większe zużycie paliwa oraz nierównomierne zużycie opon.

Krok nieobowiązkowy – Czyszczenie kół
Przed odłożeniem opon do przechowywania wyczyść je, dzięki czemu nie zabrudzą garażu/schowka. Teraz koła są gotowe do przechowywania – najlepiej w suchym, chłodnym i ciemnym pomieszczeniu.
Będziesz potrzebować:

- Funkcja udaru
- Regulacja prędkości
- Zmiana kierunku obrotów

- Niski profil
- Uchwyt do przenoszenia
- Obudowa ze stali

- Aluminiowa obudowa
- Niski profil
- Podwójne tłoki

- Unosi wysoko – 552 mm
- Niski profil
- Podwójne tłoki

- Funkcja udaru
- Regulacja prędkości
- Zmiana kierunku obrotów

- Przejściówka do podnośnika
- Udźwig 1000 kg
- Regulacja szerokości (595–920 mm)

- Regulowane cyfrowo ciśnienie powietrza
- Reflektor
- Kompaktowy kształt

- Bieżnikowany wierzch
- Lepsze rozłożenie siły nacisku
- Produkt wykonany z gumy

- Bieżnikowany wierzch
- Lepsze rozłożenie siły nacisku
- Produkt wykonany z gumy

- Ochrona przy wysokich temperaturach
- Idealna do np. śrub mocujących koła

- Zabezpieczają opony na czas przechowywania
- W zestawie rękawiczki z tworzywa
Inne ciekawe tematy:


Jaki podnośnik wybrać?
Podnośnik to niezbędny przyrząd w garażu, który przydaje się do podnoszenia samochodu w razie potrzeby. Tylko jak wybrać podnośnik, który sprosta Twoim oczekiwaniom? W tym miejscu przedstawiamy zalety modeli z naszej oferty, dzięki czemu z łatwością wybierzesz odpowiedni podnośnik.